Jaki materiał na krzesło biurowe będzie dla Ciebie najlepszy?

Jaki materiał na krzesło biurowe będzie dla Ciebie najlepszy?

W biurze nie chodzi tylko o to, aby mieć gdzie usiąść - chodzi o to, aby mieć gdzie się wygodnie oprzeć, a jednocześnie być wykonanym z materiału, który będzie trwały i wytrzyma próbę czasu.

Być może nawet się nad tym nie zastanawiasz, ale krzesło to jeden z największych ukłonów w stronę produktywności, jakie można wykonać w miejscu pracy. Jeśli komuś nie jest wygodnie, czy będzie chciał pracować ciężej i zatraci się w zadaniu? Nie, będzie się skupiał wyłącznie na tym, jak bardzo jest mu niewygodnie, i będzie odliczał godziny do powrotu do domu. Nie jest to coś, co chciałbyś, aby robili Twoi pracownicy w Twoim miejscu pracy!

Aby zaangażować pracowników i zapewnić im komfort w godzinach pracy, należy poświęcić wiele uwagi rozwiązaniom w zakresie mebli biurowych. Podstawowe zasady komfortu pracy mają ogromny wpływ na zadowolenie, wygodę i koncentrację w pracy.

O ergonomii możemy mówić cały dzień, ale jest coś znacznie bardziej podstawowego, co ma ogromny wpływ na to, czy komuś jest wygodnie i czy krzesło wytrzyma jakikolwiek okres czasu - materiał, z którego jest wykonane.

Wystarczy sprawdzić kilka opcji krzeseł, aby przekonać się, że do wyboru jest wiele różnych materiałów, a podjęcie właściwej decyzji ma kluczowe znaczenie. Porozmawiajmy o głównych rodzajach materiałów, z których wykonane są krzesła biurowe, i pozwólmy Ci podjąć decyzję w oparciu o potrzeby Twojego miejsca pracy i Twoich pracowników.

Czego potrzebujesz od krzesła biurowego?

  • Wygodny
  • Łatwe do czyszczenia
  • Trwałe i mocne
  • Regulowany
  • Atrakcyjne - wygląd i kolor; szare meble biurowe są obecnie bardzo popularne i można znaleźć krzesła w tym kolorze, a także w wielu innych.

Jeśli możesz zaznaczyć te pola, to znaczy, że dokonałeś dobrego wyboru.

Krzesła siatkowe

Krzesła biurowe z siatki są stosunkowo nowe w świecie biurowym, ale mają kilka zalet, jak również kilka wad. Siatka jest łatwa do czyszczenia i oddychająca, więc nie będziesz się nadmiernie pocić, siedząc na krześle, a materiał z włókna plastikowego, z którego wykonane jest krzesło, jest dość elastyczny, więc prawdopodobnie będzie to wygodny wybór. Wadą tego typu krzeseł jest to, że nie są zbyt wygodne, jeśli siedzisz na nich przez dłuższy czas i mogą być trudne w czyszczeniu.

Skórzane

Krzesło skórzane to kultowy mebel, do którego dąży każde biuro. Wygląda świetnie w połączeniu ze szklanym biurkiem i może być doskonałym krzesłem dla kadry kierowniczej. Jest to wybór luksusowy, ale jego wadą jest cena. Skóra jest trwała i wytrzymała, gładka i wygodna, a także bardzo łatwa w czyszczeniu. Jeśli jednak zamierzasz wyposażyć całe biuro w luksusowe skórzane krzesła, musisz zapłacić za nie wysoką cenę, a większość menedżerów wyższego szczebla zazwyczaj to robi!

Alternatywnym rozwiązaniem, które jest nieco tańsze, jest sztuczna skóra. Jest to również świetne rozwiązanie dla osób dbających o środowisko, ponieważ nie jest wytwarzana z materiałów pochodzenia zwierzęcego. Wadą sztucznej skóry jest to, że po prostu nie jest to skóra, dlatego nie jest tak trwała i może być podatna na pęknięcia lub rozdarcia.

Tkanina

Krzesła biurowe z tkaniny są najczęściej spotykane w pomieszczeniach biurowych, a to zazwyczaj ze względu na cenę. Krzesła z tkaniny są znacznie tańsze niż skórzane i trwalsze niż siatkowe, więc dla wielu biur są dobrym rozwiązaniem pośrednim. Są też dostępne w wielu różnych kolorach i wzorach, więc można je łatwo dopasować do istniejącego wystroju.

Minusem jest to, że tkanina łatwo się plami, więc nie są one najłatwiejsze do czyszczenia, a choć są trwałe, nie przetrwają tyle samo czasu, co krzesła skórzane.

Osobisty wybór

Aby podjąć właściwą decyzję dotyczącą wyboru materiału, z którego ma być wykonane krzesło, należy rozważyć wady i zalety każdego z nich. Jeśli masz dużą liczbę pracowników, jest mało prawdopodobne, że będziesz w stanie pozwolić sobie na luksusowy fotel biurowy dla każdej osoby, jednak faux leather może być w twoim budżecie. Jeśli wolisz bardziej mainstreamową stronę rzeczy i chcesz sprawdzić różne opcje kolorystyczne, tkanina jest dobrym wyborem. Siatka jest idealna do krótszego siedzenia, ale nie jest najlepszym pomysłem na dłuższy czas spędzony przy komputerze.

Jaki jest Twój ulubiony materiał na krzesło biurowe?