Wybieramy fotel biurowy i krzesło biurowe

Wybieramy fotel biurowy i krzesło biurowe

Mnogość ofert foteli i krzeseł biurowych na rynku nie jest we współczesnych czasach niczym nadzwyczajnym. Ten mebel jest jednak dość specyficzny i odbiega wieloma szczegółami od typowych mebli do użytku domowego.

Ta specyfika ma znaczenie nie tylko dla osób, które zajmują się ich sprzedażą, ale głównie dla osób, które je kupują. Wśród mebli biurowych to właśnie krzesła są kupowane najczęściej. Jest to z pewnością spowodowane tym, że jest to mebel eksploatowany zdecydowanie najwięcej. Spędzamy na nim pięć dni w tygodniu, każdego dnia kilka lub nawet kilkanaście godzin dziennie.

Trudno więc, aby nie niszczył się on szybciej niż innego rodzaju meble. Czy wygodny fotel jest tylko komfortowy dla użytkownika? Nie, to coś znacznie więcej. Pamiętajmy, że wygodny fotel jest równoznaczny ze dobrym stanem naszego kręgosłupa, że wpływa on także, co może nas zaskakiwać, na wydajność naszej pracy. Pracownicy, którzy w ciągu godzin pracy cierpią na dolegliwości związane z układem ruchu, którym jest zwyczajnie niewygodnie, nie są w stanie wydajnie pracować.

Trudno jest im się skupić na powierzonych im zadaniach. Z pewnością nie inwestując w dobry fotel biurowy, możemy się spodziewać absencji pracowników spowodowanej problemami natury zdrowotnej. W żaden sposób nie będzie się to nam opłacać. Powinniśmy więc zwrócić uwagę, jaki jest profil, oparcie i siedzisko krzesła. Nie zaleca się kupowania krzeseł z miękkim siedziskiem. Ale warto wybrać model z możliwością regulowania jego wysokości.

Dzięki temu nawet bardzo niskie lub bardzo wysokie osoby będą mogły pracować w miarę wygodnie. Wysokość krzesła musi zostać dostosowana do wysokości biurka; należy przy tym uwzględnić swój wzrost.

wygodne krzesło biurowe ​Osoby bardzo wysokie potrzebują zdecydowanie więcej miejsca pod biurkiem na nogi niż osoby niskie. Warto zwrócić uwagę, czy istnieje możliwość regulowania głębokości, zagłówków i podłokietników fotela. Nie wszystkie modele są w takie funkcje wyposażone, z pewnością jednak dla wielu osób okazują się one bardzo ważne.