Wykopać piętno

Wykopać piętno

Kiedy czujesz się trochę chory, a może uszkodziłeś plecy lub uderzyłeś się w głowę, nie masz nic przeciwko temu, aby powiedzieć o tym ludziom, prawda?

Oczywiście ludzie nie lubią dzielić się swoimi osobistymi problemami zdrowotnymi, ale ogólnie rzecz biorąc, zdrowie fizyczne nie jest tematem, który uważa się za bardzo tabu lub ukryty.

Porównaj to jednak z problemami zdrowia psychicznego. Czy czujesz się swobodnie mówiąc o dniach, w których czujesz się słabo? Czy czujesz, że możesz porozmawiać ze swoim przełożonym o niepokoju i stresie? Czy jesteś otwarty i szczery w kwestii swojego zdrowia psychicznego w ogóle?

Szanse są takie, że nie jesteś. Nadal istnieje bardzo niesprawiedliwe i solidne piętno przywiązane do zdrowia psychicznego w ogóle, ale jeśli chodzi o zdrowie psychiczne w miejscu pracy, może to wpłynąć nie tylko na osobę zaangażowaną, ale także na biznes.

Badania wykazały, że ogromny 14,7% ludzi będzie cierpieć zdrowie psychiczne w miejscu pracy trudności w pewnym momencie. Jest to jedna na 6,8 osób. To nie jest tylko bycie w złym nastroju w poniedziałek rano i strząsnąć go przez lunch, to czynienia z depresją, lękiem, stresem i innymi problemami zdrowia psychicznego, które mogą mieć wpływ na każdy aspekt swojego życia poza czasem spędzonym przy biurku.

Sprawdź tę infografikę, która mówi o realiach zdrowia psychicznego.

Źródło - https://everydayfeminism.com/2014/10/stop-the-stigma/

Ze względu na powszechność problemów ze zdrowiem psychicznym, z pewnością powinniśmy być bardziej otwarci na rozmowy o nich? W końcu każdy z nas ma zdrowie psychiczne, tak jak mamy zdrowie fizyczne, po prostu czasem jest ono w lepszej formie niż inne. Zdrowie psychiczne jest normalne, więc dlaczego nie mówimy o tym, kiedy rzeczy flare up i sprawiają, że czujemy się daleko od normalności?

Dobrą wiadomością jest to, że gwiazdy i ci w świetle reflektorów ogólnie robią swoje, aby przełamać piętno i zachęcić ludzi do bycia bardziej otwartymi na temat zmagań ze zdrowiem psychicznym, ale to nie wystarczy. Musimy zobaczyć to w działaniu w naszym współczesnym środowisku biurowym. Musimy widzieć, jak menedżerowie zachęcają pracowników do przyjścia do nich, gdy czują się słabo, i musimy widzieć, jak ludzie rzeczywiście korzystają z ich oferty.

Szkolenie w zakresie zdrowia psychicznego w miejscu pracy powinno być organizowane w każdym biurze. Dzięki temu menedżerowie będą wiedzieli, co robić w przypadku wystąpienia problemu, a także pomogą stworzyć bardziej integracyjne i wspierające środowisko dla tych, którzy mają problemy. Daje to również współpracownikom możliwość wzajemnej troski i rozpoznawania sygnałów, że coś może być nie tak z osobą, z którą zwykle spędzają czas przy stołach zarządu.

Skupienie się na zdrowiu i dobrym samopoczuciu jest bardzo ważne, ale mamy tendencję do myślenia, że dotyczy to tylko zdrowia fizycznego; tak nie jest, musi obejmować również zdrowie psychiczne i musimy zrozumieć złożoność tego problemu. Pierwszym krokiem jest stworzenie środowiska, które jest łagodne i przyjazne oraz takie, które pozwala każdemu czuć się wspieranym i rozumianym. Kiedy to już jest, wspieranie się nawzajem przychodzi jako następny krok; oznacza to obalenie piętna w twojej własnej głowie, zrozumienie, że zdrowie psychiczne jest czymś, co wszyscy mamy i świadomość, że problemy w tym zakresie mogą się zdarzyć każdemu, w każdym czasie.

Nie jesteś słaby, ponieważ zmagasz się ze zdrowiem psychicznym. Nie jesteś słaby, ponieważ potrzebujesz pomocy. Jeśli cokolwiek jesteś silny, ponieważ prośba o pomoc jest jedną z najodważniejszych rzeczy, jakie każdy może zrobić. Tworząc środowisko, które na to pozwala, jesteś na dobrej drodze do obalenia piętna zdrowia psychicznego w swoim biurze.